Handelsbetingelser

KONTAKTOPLYSNINGER

SKOLEN FOR KUNST & DESIGN
KLOSTERPORT 4A
8000 AARHUS C
CVR 25650115

Mail: post@kunstogdesign.dk
Telefon: 86 182 182

Skolen for Kunst & Design er medlem af Dansk Oplysningsforbund, der er en landsdækkende paraplyorganisation for aftenskoler over hele landet, og disse handelsbetingelser er udarbejdet efter vejledninger og standarder indenfor for området: Folkeoplysning. (21.08.2024).

Køb af kurser og lignende her på hjemmesiden er ikke omfattet af fortrydelsesretten (jf. forbrugeraftalelovens § 18 stk. 2.).

TILMELDING

Tilmelding kan ske på skolens hjemmeside www.kunstogdesign.dk, eller ved henvendelse på post@kunstogdesign.dk.

Tilmeldingen er registreret, når du har modtaget en bekræftelse. Se punktet Bekræftelser.

VENTELISTE

Det markeres med ”Venteliste”, hvis der ikke er flere ledige pladser på holdet. Du kan stadig tilmelde dig og komme på venteliste. Du vil blive kontaktet direkte, hvis der bliver en ledig plads eller hvis et tilsvarende hold oprettes.

PRISER

Pris for deltagelse er anført de enkelte hold.

NEDSAT KURSUSPRIS

Skolens tilhørskommune, Aarhus Kommune, giver særligt tilskud til nedsættelse af kursusprisen for kursister [pensionister, efterlønsmodtagere, arbejdsledige og studerende], bosat i kommunen.

UDGIFTER TIL MATERIALER

Ekstra udgift til materialer udover kursusprisen står anført under det enkelte kursus. Dette afregnes direkte til underviser på kurset.

Indehavere af gavekort og tilgodebeviser skal, på lige fod med andre deltagere, afregne materialeudgifter direkte med underviser på det enkelte kursus. 

BETALINGSMÅDER

Ved tilmelding på skolens hjemmeside kan du vælge mellem følgende betalingsmåder:

1) Betaling med betalingskort/MobilePay med det samme 

Der modtages følgende betalingskort via skolens hjemmeside: Dankort, VISA, Mastercard og MobilePay Online*.

2) Betaling via skolens bankkonto eller Mobilpaynummer, som du kun kan få oplyst på mail, så vi får dig rigtigt registreret holdet først. Skriv til: post@kunstogdesign.dk 

3) Anden betaler: Har du brug for at en anden betaler, eller ønsker du at modtage en EAN-faktura, så send os en mail på: post@kunstogdesign.dk. 

Betaling er først modtaget/registreret, når du modtager en tilmeldingsbekræftelse. Se punktet ”Bekræftelser”.

Alle betalinger nævnt ovenfor er omfattet af vores handelsbetingelser.

BETALINGSFRIST

Overholder du ikke angivne betalingsfrister, kan din plads afsættes til en anden.

RYKKERGEBYR

Der rykkergebyr på kr. 250 pr. rykker, hvis der fra skolen er sendt rykker pga. manglende betaling.

BEKRÆFTELSER:

a) Korte kurser

Når du betaler på nettet modtager du med det samme en bekræftelse på mail om at du er sikret en plads.

b) Forskolen til arkitekt- og designskoler

For tilmeldinger til forskolen og ved betaling af depositum gælder, at du ikke er optaget før du har modtaget en separat mail fra skolelederen med endelig bekræftelse.

c) HF Kunst & Design

Når du betaler via link på nettet modtager du med det samme en bekræftelse på mail, om at du er sikret en plads.

TILMELDING ER BINDENDE

Forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret gælder ikke for tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode, tjenesteydelsen skal udføres jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2, nr. 12). Skolens kurser og arrangementer er omfattet af denne undtagelse. Du har derfor ikke fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven, og din tilmelding er bindende. 

Udeblivelse anses ikke som framelding og giver ikke ret til tilbagebetaling. Ved framelding til et igangværende kursusforløb tilbagebetales ikke. Manglende betaling anses ikke som framelding. Du er derfor forpligtet til at betale det fulde beløb for kurset, idet tilmelding er bindende. 

Framelding skal ske ved direkte henvendelse til skolen på post@kunstogdesign.dk

Udeblivelse anses ikke som framelding og giver ikke ret til tilbagebetaling. Ved framelding til et igangværende kursusforløb tilbagebetales ikke. Manglende betaling anses ikke som framelding. Du er derfor forpligtet til at betale det fulde beløb for kurset, idet tilmelding er bindende. 

Framelding skal ske ved direkte henvendelse til skolen på post@kunstogdesign.dk

a) Forskolen til arkitekt- og designskoler
Tilmelding er altid bindende og kursusbeløb refunderes ikke

Forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret gælder ikke for tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode, tjenesteydelsen skal udføres jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2, nr. 12). Skolens kurser og arrangementer er omfattet af denne undtagelse. Du har derfor ikke fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven, og din tilmelding er bindende. 

Vi refunderer ikke depositum eller indbetalte kursusbeløb, uanset årsag. Så du skal være sikker i din sag, når du tilmelder dig. 

b) HF Kunst & Design
Tilmelding er bindende og kursusbeløb refunderes ikke

Forbrugeraftalelovens regler om fortrydelsesret gælder ikke for tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode, tjenesteydelsen skal udføres jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 2, nr. 12). Skolens kurser og arrangementer er omfattet af denne undtagelse. Du har derfor ikke fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven, og din tilmelding er bindende. 

Vi refunderer ikke indbetalte kursusbeløb, uanset årsag. Så du skal være sikker i din sag, når du tilmelder dig.

c) Korte, kreative kurser i Klosterport, på Godsbanen m.v.

Skolen tilbyder dog frameldingsmulighed på korte, kreative kurser, hvis framelding sker senest 14 dage før kursusstart, og der tager her et gebyr på 250 kr. for at returnere indbetalt kursusbeløb. 

Ved framelding senere end 14 dage før kursusstart tilbagebetales kursusbeløbet ikke, uanset årsag, heller ikke sygdom.

AFLYSNING PGA. FOR FÅ TILMELDTE

Skolen forbeholder sig retten til at aflyse et kursus i tilfælde af for få tilmeldinger, undervisers forfald eller manglende adgang til relevant undervisningssted. I tilfælde af aflysning vil indbetalt kursusbeløb blive tilbagebetalt. Der forsøges evt. først med udskudt startdato. 

Tilmeldte deltagere får direkte besked herom på den mail, som er brugt til tilmelding.

Tilmeldte deltagere får direkte besked herom på den mail, som er brugt til tilmelding.

GAVEKORT / TILGODEBEVISER

Følgende gælder, når beløbet er indbetalt:

• Gavekort/tilgodebevis gælder, hvis andet ikke er opført, i 2 år.

• Gavekortet/Tilgodebeviset kan ikke veksles eller udbetales til kontanter, ej heller hvis der er en beløbsdifference, som ikke er blevet brugt til kurser. 

• Gavekortet/Tilgodebeviset er personligt, og kan kun bruges af den person, der står anført på beviset

• Aflyses et kursus pga. for få tilmeldte, som en gavekortholder/indehaver af tilgodebevis er tilmeldt, bliver beløbet ikke refunderet, og beløbet skal i stedet bruges til et andet kursus.

• Beløbet på udstedte gavekort/tilgodebeviser omfatter alene kursusprisen. En gavekortholder/indehaver af tilgodebevis, skal selv afholde udgifter til materialeforbrug tilknyttet det enkelte kursus.

FORBEHOLD

Vi tager forbehold for mindre ændringer i det annoncerede kursusindhold og kursusforløb. Sådanne mindre ændringer kan for eksempel være visse ændringer af kursusindhold, aflysning eller flytning af enkelte mødegange, f.eks. ved sygdom hos underviser (vikar eller erstatningsundervisning), lokaleændring, udsættelse af dato for kursusstart eller -slut og lignende. 

I tilfælde af aflyst undervisningsgang vil du som udgangspunkt blive tilbudt erstatningsundervisning eller tilbagebetaling. 

Er du forhindret i deltagelse i erstatningsundervisning, eller ønsker du ikke at deltage som følge af mindre ændringer, berettiger det ikke til tilbagebetaling.

Hvis skolen bliver forhindret i at afholde kurset/arrangementet efter holdstart som følge af uforudsete, udefrakommende begivenheder uden for skolens umiddelbare kontrol (”Force Majeure”), vil skolen som udgangspunkt forsøge at tilbyde erstatningsundervisning, når Force Majeure-situationen er ophørt. Såfremt skolen ikke kan tilbyde erstatningsundervisning efter Force Majeure situationens ophør, er du berettiget til hel/delvis tilbagebetaling. 

Vi tager forbehold for trykfejl i kursusbeskrivelser og øvrigt indhold på hjemmeside/i katalog.

UDENBYS DELTAGERE SKAL OPLYSE CPR-NUMMER

Alle, uanset bopælskommune, kan tilmelde sig skolens kurser, men deltagere med bopæl uden for skolens/afdelingens tilhørskommune skal oplyse fuldt cpr-nummer ved tilmelding. Information om udenbysdeltagere videregives til skolens/afdelingens tilhørskommune til brug for mellemkommunal refusion med deltagerens hjemmekommune. Der henvises i øvrigt til skolens persondata politik.

REKLAMATIONSRET OG KLAGE

Købelovens regler gælder ikke tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret.

Lever undervisningen/arrangementet ikke op til dine forventninger, håber vi, at du vil henvende dig direkte til skolen på post@kunstogdesign.dk

Der er også mulighed for at indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby – via www.forbrug.dk.

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage: www.ec.europa.eu/odr. Det er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal skolens email-adresse post@kunstogdesign.dk angives.

PERSONDATAPOLITIK

Se skolens persondatapolitik her www.kunstogdesign.dk

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Se øvrige praktiske oplysninger om skolen her www.kunstogdesign.dk