FAQ om kreative kurser

Er de kortere kurser for alle aldersgrupper?

JA!
Kurserne er åbne for alle og  på vores kortere kurser kan du møde kursusdeltagere  fra 18 år og opefter.

Vi oplever ikke, at alderen betyder så meget på vores kreative kurser: Der sker nemlig det, at man på kurset finder sammen i et berigende fællesskab, hvor man på tværs af alder finder glæden ved at fordybe sig i kreativ udfoldelse.

Vi arbejder generelt under den folkeoplysende voksenundervisning og derfor er kurserne fra 18 år og op (på enkelte kurser, primært smykkekurser, kan man dog deltage fra 16 år hvis man er i følge med en betalende voksen ligesom vi har familiekurser for voksne sammen med børn).

Skolen for Kunst & Design er dog generelt kendt for at have en ung profil, fordi vi tilbyder længerevarende kreative og kunstneriske undervisningsforløb for unge, både på vores populære HF-linje og vores anerkendte Forskole. Forløb som fungerer som brobygning mellem det formelle og uformelle uddannelsessystem, da skolen hvert år får 9 ud af 10 elever ind på landets arkitekt- og designskoler.

 

Vi er flere der gerne vil følges, hvordan ved vi om der er plads?

Skriv til os på post@kunstogdesign.dk, så hjælper vi jer med at blive tilmeldt det samme kursus eller finder en anden dato hvor der er plads.

Jeg er tilmeldt mig et kursus, kan jeg flyttes til et andet?

Ja, det kan du godt – så længe det sker senest 14 dage før kursusstart på det kursus du oprindeligt var tilmeldt. Skriv blot til os på post@kunstogdesign.dk, så hjælper vi med at få flyttet din tilmelding.

Jeg er på venteliste. Hvordan ved jeg, om der er blevet en ledig plads?

Hvis vi får et afbud så sender vi en mail til dig.

Pladsen går efter først-til-mølle-princippet, så hvis du fortsat er interesseret i en plads, så skal du bare svare hurtigt tilbage. Betalingsoplysninger sendes til den der får pladsen.

Hvornår og hvordan får jeg besked om materialer til mit kursus?

Vi sender en mail ud til alle tilmeldt kurset ca. 8-10 dage før kursusstart. Her får du også en liste over materialer til brug på kurset. Nogle materialer er nødvendige at medbringe (her vil som oftest være forslag til materialer i forskellige prisklasser) og andre materialer er en valgmulighed.

Hvis du er i tvivl om hvor meget du skal købe på forhånd, er du altid velkommen til at kontakte os på post@kunstogdesign.dk.

Herudover er skolen nabo til butikken Aart de Vos, der forhandler kunstnerartikler, så på længere kursusforløb kan du altid tilkøbe undervejs, hvis der er noget du mangler.

Kan jeg få kursusbeløbet retur, hvis jeg ikke kan deltage på kurset?

Framelding skal ske senest 14 dage før kursusstart, for at vi kan tilbyde at returnere kursusbeløbet. Du skal dog her være opmærksom på, at vi tager 250 kr. i administrationsgebyr.

Alternativt kan du have det fulde beløb som et tilgodehavende hos os og bruge det på et andet kursus i fremtiden (læs i øvrigt vores handelsbetingelser).

Hvis du framelder dig senere end 14 dage før kursusstart, så kan vi ikke tilbyde at returnere kursusbeløbet eller lade beløbet stå som et tilgodehavende. Heller ikke ved sygdom.

Du må dog gerne overdrage /sælge din plads til en anden person – vi skal blot have besked på post@kunstogdesign.dk om hvem der i så fald deltager i stedet for dig (navn og email-adresse).

Vi er en større gruppe – kan I oprette et særligt kursus til os?

Det vil vi meget gerne hjælpe jer med at arrangere – skriv til os på post@kunstogdesign.dk og fortæl os hvilket kursus I efterspørger samt hvor mange I er. Så prøver at vi booke relevant  underviser og et lokale til jer.

Jeg vil gerne reservere en plads. Hvordan gør jeg?

Du kan ikke reservere pladser, tilmelding sker online ved samtidig betaling.